HTML

esélyek háza

Szijasztok! A blogomnak az "Esélyek Háza" nevet adtam, mert egy jó lehetőségnek, esélynek tartom, hogy kipróbáljam magam abban, amire már régóta vágyom: írhatok! :) Fogadjátok őszintén és nyíltan, és majd meglátjuk, mi lesz belőle! :) Ja és lehet ám reagálni rá (nem csak szóban) !!! :D

Friss topikok

  • Miki egér: Biztos vagyok benne, hogy tudod, pirinyó. Megirhatnád, mi újság veled, kíváncsi vagyok. Szívesen a... (2009.05.12. 15:00) Érzések (2009. március)
  • gendalor: jajjj, de jóóóóóóó! Végre írt valaki! Eszterem, nekem most te adtad meg a reményt! :P Igen, van be... (2008.07.14. 17:23) Munka: pénz - öröm?
  • Krisztinka: It's time to say goodbye... (2008.05.01. 20:33) Búcsú
  • Krisztinka: Rendet csak úgy lehet csinálni, ha előbb feltúrunk mindent... Nos, azt hiszem a feltúrás profi mód... (2008.02.11. 23:26) Lángolás
  • eszter: Csodálatosan szép! :) és őszínte és bátor és világos. Nem kell félned, Ő mindig ott van, akkor is ... (2008.01.24. 10:05) A ködön túl...

Linkblog

Munka: pénz - öröm?

2008.06.01. 21:24 :: gendalor

A cím egy kicsit csalóka, mert kivételesen most nem a pénz – a munkával szerzett pénz – örömszerzési fokozatairól kívánok elmélkedni. Most egy egészen más nézőpontról van szó, mégpedig hogy az adott munka, amellyel pénzt szerzel, okozhat-e örömöt, hovatovább csinálhatod-e azt elsődlegesen az örömért…

Ez az egész kérdés ma délután fogalmazódott meg bennem. A következő történt: épp egy buszmegállóban álltam, idegen városban, idegen buszra várva, kissé idegesen, csomagokkal megrakodva a tikkasztó melegben, amikor is egy néni odatipegett hozzám.

Először csak a buszról kérdezett, de ahogy az lenni szokott, hamar bele kívánt merülni életem történetébe… Mivel finoman szólva nem voltam valami nagy társasági hangulatban, kedvesen ugyan, de inkább csak igen-nemekkel válaszoltam.

„Ismeretségünknek” körülbelül a második percében persze előkerült az „És te mivel foglalkozol?” - kérdés, életem jelenlegi legbonyolultabb és a legkevésbé megválaszolható kérdése. Nem szeretek erről idegenekkel beszélni, mert a válaszokat még én is csak most keresem, és ez az egész még számomra is zavaros kissé.

Persze ha egyszer felmerült a téma, már nem lehet belőle kimászni, főleg nem az ilyen kíváncsi nénikék előtt. Megpróbáltam ugyan, de hiába, ahogy mindig, most is csak azt értem el, hogy egyre jobban belebonyolódtam.

Aztán valamikor, a pszichológia mint lehetséges foglalkozás kiejtésekor, furcsa dolog történt: a néni egyszerűen kijelentette, mintha ez valami jelentéktelen időtöltés lenne (nem is munka), hogy azzal nem lehet valami jól keresni. Akkor vettem észre, hogy valójában bármi is került szóba röpke néhány perces beszélgetésünk alatt, ő mindent a leendő kereset alapján ítélt meg.

Aztán amikor azt meséltem, miért nem lettem végül építész, hogy ezt mint a világ egyik legszebb szakmáját csak szívvel lehet csinálni, nekem meg úgy őszintén nem ment, azt mondta, hogy szerinte bármit is tanul az ember, amikor elkezd dolgozni, már úgyis csak a pénz miatt fogja csinálni, és akkor már nem is fogja szeretni.

Ekkor valami ösztönből fakadó, megrökönyödött, mélyen felháborodott hang szólalt meg bennem, a tiszta szív igazságának hangja. Ez nem lehet! Nem lehet így! Elveszhetne mindaz a boldogság, mellyel a jövőbe tekintve álmodtunk valamiről és amely végigkísérte a megvalósítás útját? Elveszhetne, csak mert elértük a célt, és az álomból valóság lett?

De hát könyörgöm, attól az még ugyanaz a nekünk kedves dolog marad, és ha még pénzt is kapunk érte, az aligha keseríti meg, százszor inkább megédesíti! Bár nem vagyok a pénz híve (számomra ez mindenkor csupán szükséglet, nem örömforrás), mégsem gondolnám, hogy a pénz puszta jelenléte tönkretehetne egy több éves, évtizedes álmot…

Nem értem… Olyan kevés az a szerencsés, aki azzal keresheti a kenyerét, amit igazán szeret, mért kell még ebből is valami silány elégedetlenségi forrást csinálni? Mért nem lehet egyszerűen csak használni és hálát adni a sorsnak ezért a különleges ajándékért?

Talán túl naiv vagyok. Lehet. De százszor inkább legyek naiv, kockáztatva, hogy fájjon, mint hogy biztosan, de boldogtalan, örömtelen, hittelen, a semmiben éljek. És azt hiszem, a valóra vált álom a legnagyobb kegyelem, amit a Sors adhat, hiszen ha elég őszinték és nyitottak vagyunk ahhoz, hogy értékeljük, egy álomban élhetünk tovább…

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gendalor.blog.hu/api/trackback/id/tr92498378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eszter 2008.07.09. 19:22:37

Azért ilyen negatívak az emberek a munkával kapcsolatban, mert akár mi is az, kötött ideig tart, és ha elkezdődik, akkor nem lehet csak úgy kivenni egy szabadnapot, és bizony néha fárasztó még akkor is ha azt csináljuk amiről álmodtunk :) Viszont a boldogság megmaradhat, ha jól tudjuk használni az időt, és ha megtaláljuk az életben a békességünket.
Tehát még van remény ;)

gendalor 2008.07.14. 17:23:53

jajjj, de jóóóóóóó! Végre írt valaki! Eszterem, nekem most te adtad meg a reményt! :P Igen, van benne valami, a békesség kell ahhoz, hogy értékelni is tudjuk az ajándékokat, amiket az élettől kapunk... Puszillak érte! :)
süti beállítások módosítása